ALGEMENE INFORMATIE 

Deze webshop wordt aangeboden door Rabens Saloner, Rentemestervej 62, binnentuin, DK2400 Kopenhagen NV, BTW. 3159 0434, hello@rabenssaloner.com.

Als je problemen ondervindt met je bestelling op de webshop of met het algemene gebruik ervan, neem dan contact op met onze klantenservice via hello@rabenssaloner.com.

Als je delen van de Algemene Voorwaarden niet begrijpt, raden we aan contact op te nemen met de klantenservice voordat je begint met winkelen op de webshop.

Belangrijke mededeling

Lees de algemene voorwaarden zorgvuldig door voordat je goederen bestelt op www.rabenssaloner.com. Deze algemene voorwaarden (de 'Algemene Voorwaarden') zijn van toepassing wanneer je goederen bestelt of koopt op de webshop. De Algemene Voorwaarden kunnen van tijd tot tijd worden bijgewerkt (bijvoorbeeld om wijzigingen in technologie, ons bedrijfsmodel, onze systeemcapaciteit of in relevante wet- en regelgeving weer te geven), en daarom vragen we je om de Algemene Voorwaarden te accepteren elke keer dat je bij ons winkelt. Elke verwijzing naar "jij" of "jouw" betekent jij als gebruiker van de webshop, elke verwijzing naar "wij", "ons" of "onze" betekent Rabens Saloner.

Als je deze Algemene Voorwaarden niet accepteert, kun je geen goederen bestellen of kopen op de webshop.

Je hebt het recht om binnen 14 dagen na de datum waarop jij of een derde partij anders dan de vervoerder en door jou aangewezen de goederen fysiek in bezit krijgt, zonder opgave van redenen van dit contract van aankoop van goederen af te zien. Lees meer onder "Herroepingsrecht".

De regels over non-conformiteit in de Deense Koopwet zijn van toepassing op je aankoop, wat betekent dat je bepaalde wettelijke garanties hebt voor de conformiteit van de goederen met het contract. Lees meer onder "Niet-conforme en onjuiste goederen".

BESTELLEN

De webshop is 24 uur per dag open, maar kan gesloten zijn vanwege onderhoud. Voor zover mogelijk proberen we dergelijke onderhoudsdiensten 's nachts uit te voeren (GMT+1).

Een bestelling geplaatst op een feestdag of tijdens het weekend wordt verwerkt op de volgende werkdag of op een van de volgende dagen tijdens drukke periodes.

Je moet minstens 18 jaar oud zijn om goederen op de webshop te kopen en in het bezit zijn van een geldige betaalkaart die door ons wordt geaccepteerd. Als je jonger bent dan 18 jaar, moet je een wettelijke basis hebben om een contract met ons aan te gaan. We kunnen je bestelling alleen verwerken als het afleveradres een woonadres of een zakelijk adres is in een van de landen op de "Wij bezorgen in lijst" te vinden onder de pagina Verzendinformatie. We leveren niet aan postbussen.

Contracten kunnen alleen worden afgesloten op de webshop. We verwerken geen bestellingen die per e-mail, per brief of telefonisch zijn gedaan.

Wanneer ben je gebonden aan een bestelling? Voordat je een bestelling plaatst, kun je de informatie die je mogelijk hebt ingevoerd wijzigen – dit omvat aflever-, facturerings- en betalingsinformatie. Bovendien heb je de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in je bestelling of om goederen uit je winkelmandje te verwijderen voordat je de bestelling voltooit.

Wanneer je op "Bestel en betaal" klikt en de ontvangst op je scherm verschijnt, ben je gebonden aan het koopcontract. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van je bestelling.

Na het afsluiten van het contract zijn de bepalingen over herroeping van toepassing, zie het specifieke gedeelte 'Herroeping' verderop. Neem contact op met onze klantenservice als je een fout hebt gemaakt bij het plaatsen van je bestelling - zij staan klaar om je te helpen.

Taal van het contract Dit contract kan alleen in het Engels worden afgesloten.

Toegang tot het contract Je ontvangt een bevestiging van de inhoud van het contract en een kopie van deze Algemene Voorwaarden per e-mail. We bewaren afgesloten contracten, inclusief de orderbevestiging, voor een bepaalde tijd, en we raden aan dat je deze documenten ook opslaat; ze zijn mogelijk niet noodzakelijkerwijs beschikbaar op de webshop daarna. Lees meer onder "Bestelgeschiedenis en -tracking".

Maatregelen tegen fraude Om jou en onze andere klanten te beschermen tegen fraude en een hoog beveiligingsniveau voor online aankopen te behouden, kunnen we verificatiecontroles uitvoeren. De verificatiecontrole kan de gegevens omvatten die je verzendt bij het bestellen, inclusief je adres en betalingsinformatie.

Wanneer behouden we ons het recht voor om een bestelling te annuleren? We behouden ons het recht voor om een bestelling of aankoop te annuleren zonder aansprakelijk te zijn voor enige schade of andere kosten, in een van de volgende situaties:

  1. Je betalingsinformatie is onjuist of kan niet worden geverifieerd.
  2. Je bestelling is ingediend met het doel om fraude te plegen, enz. of ingediend in verband met een strafbaar feit of andere onwettige activiteit.
  3. Er is een onbedoelde fout opgetreden op de webshop, bijvoorbeeld een betalingsfout, enz.
  4. We hebben reden om te geloven dat je jonger bent dan 18 jaar.

BETALING We accepteren de volgende betaalmethoden:

  • Mastercard, Visa, MobilePay (Denemarken), Google Pay en Apple Pay

CVV (Creditcard Verificatie Nummer) Als je met een creditcard betaalt, wordt je gevraagd om de beveiligingscode van de kaart in te voeren. Je vindt de driecijferige beveiligingscode op de achterkant van je creditcard, meestal aan de rechterkant. De beveiligingscode is noodzakelijk voor de verwerking van de betaling en voor het handhaven van een hoog beveiligingsniveau. Er kunnen ook andere soortgelijke beveiligingen zijn.

SCA – Sterke Klantauthenticatie Voor klanten binnen de Europese Economische Ruimte (EER) omvat de betaling SCA – Sterke Klantauthenticatie, die in lijn is met de herziene EU-richtlijn voor betalingsdiensten (PSD2).

SCA is vergelijkbaar met wat velen tweefactorauthenticatie noemen: als je online koopt met je debet- of creditcard, kan SCA vereisen dat je twee vormen van authenticatie gebruikt. Als voorbeeld, in plaats van alleen je pincode of wachtwoord in te voeren, zou Sterke Klantauthenticatie een klant vragen om een code in te voeren die op hun bankapp wordt gegenereerd als een tweede stap of voor velen in Denemarken zal de tweede stap MitID zijn. Dit maakt het moeilijker voor frauduleuze transacties om door te gaan, wat zowel ons als jou beschermt: minder frauduleuze kosten betekent dat je veiliger kunt winkelen.

Betalingsprocedure Zodra je goederen zijn verpakt, klaar om te worden verzonden en ons magazijn verlaten, wordt je betaling afgeschreven op de geselecteerde betalingsdienst.

Prijzen en levering Alle vermelde prijzen voor goederen, leveringskosten en andere kosten zijn inclusief belastingen en BTW. Kosten met betrekking tot de levering, vracht of verzending kunnen variëren en worden aan elke bestelling toegevoegd.

Alle toepasselijke invoerrechten, inklaringskosten, makelaarskosten, lokale verkoopbelastingen of andere extra kosten zijn de verantwoordelijkheid van de klant en moeten door de klant worden betaald bij ontvangst van de zending. Als belastingen en heffingen van toepassing zijn, moet je deze betalen om je bestelling vrij te geven. Daarnaast kunnen lokale douaneregels vereisen dat je aanvullende informatie verstrekt om je bestelling goed te keuren. Deze regels variëren per land. Je lokale overheid bepaalt de douane- en belastingtarieven. Neem voor meer informatie contact op met je lokale douanekantoor.

Valuta De prijzen op de webshop worden weergegeven in verschillende valuta's, afhankelijk van waar je je bevindt. Houd er rekening mee dat een verandering van locatie en afleveradres de prijs en leveringskosten kan beïnvloeden.

LEVERING We leveren aan de volgende landen en regio's die vermeld staan op de pagina Verzendinformatie. De lijst zal in de loop van de tijd worden bijgewerkt wanneer we nieuwe markten en regio's openen.

Leveringskosten Bekijk de kosten op de pagina Verzendinformatie.

Leveringsvoorwaarden Je bestelling wordt geleverd op het door jou opgegeven adres of een nabijgelegen pakketpunt. De levertijd hangt af van het land waarin de levering plaatsvindt en de gebruikte vervoerder.

De goederen moeten bij ontvangst worden ondertekend. Het hoeft niet per se door jou te worden ondertekend. Personen op het afleveradres (bijv. een familielid, vriend, receptionist, enz.) kunnen voor ontvangst tekenen met een bindend effect op jou.

Houd er rekening mee dat het risico van verlies of beschadiging van de goederen op jou overgaat na levering. Als het pakket beschadigd lijkt te zijn, moet je weigeren de goederen te ontvangen. Als je wilt klagen over een gebrek aan overeenstemming, ben je verplicht om ons hiervan op de hoogte te stellen. Lees meer onder "Niet-conforme, defecte en onjuiste goederen".

Alles in één keer of als afzonderlijke leveringen Als standaardprocedure bij het winkelen op Rabenssaloner.com, sturen we altijd de hele bestelling in één zending. Echter, als je bestelling uit meerdere goederen bestaat, behouden we ons het recht voor om afzonderlijke leveringen te doen. Afzonderlijke leveringen kunnen noodzakelijk zijn als bepaalde goederen vertraagd of niet op voorraad zijn op het moment van bestelling. Je wordt geïnformeerd als je bestelling onderhevig is aan afzonderlijke leveringen. Je wordt niet belast met extra leveringskosten voor afzonderlijke leveringen.

Toepasselijke land- en regio-specifieke invoerrechten enz. Alle toepasselijke invoerrechten, inklaringskosten, makelaarskosten, lokale verkoopbelastingen of andere extra kosten zijn de verantwoordelijkheid van de klant en moeten door de klant worden betaald bij ontvangst van de zending. Als belastingen en heffingen van toepassing zijn, moet je deze betalen om je bestelling vrij te geven. Daarnaast kunnen lokale douaneregels vereisen dat je aanvullende informatie verstrekt om je bestelling goed te keuren. Deze regels variëren per land. Je lokale overheid bepaalt de douane- en belastingtarieven. Neem voor meer informatie contact op met je lokale douanekantoor.

RETOUR & TERUGBETALING

Je hebt 14 dagen om een deel van of de volledige bestelling geplaatst op Rabenssaloner.com te retourneren. Dit geldt zowel voor artikelen tegen de normale prijs als voor afgeprijsde artikelen. We verwijzen ook naar de specifieke pagina Terugbetalingsbeleid.

Hoe doe je een retour? Alle Deense bestellingen bevatten een vooraf betaald retourlabel. Voor alle andere markten: je bent verantwoordelijk voor het betalen van de retour. Verzendkosten worden niet terugbetaald. We raden je aan om je verzendbewijs te bewaren als bewijs van verzending. Houd er rekening mee: Gebruik geen pakketpunt/oplossing voor ophalen - we kunnen het niet ontvangen. Het is jouw verantwoordelijkheid dat het pakket correct wordt verzonden.

Als je één of meerdere artikelen wilt retourneren, volg dan de 3 stappen hieronder:

  1. Markeer je reden voor retour op de artikelijst. Het staat op de nota die je bij je bestelling hebt ontvangen.
  2. Voeg je retourformulier bij het artikel en gebruik de originele verpakking. Het retourformulier is je aankoopbewijs.
  3. Stuur het pakket naar:

System Transport Att: Rabens Saloner Kumlehusvej 1 4000 Roskilde Denemarken

We verwijzen ook naar de specifieke pagina Terugbetalingsbeleid.

Wanneer wordt je retour niet goedgekeurd?

  • Je retourneert te laat in verhouding tot onze Algemene Voorwaarden.
  • Je hebt geen bewijs/ontvangst van je aankoop bijgevoegd.
  • Het artikel/de artikelen zijn niet in dezelfde staat als toen je het/ze ontving.

Terugbetaling Zodra we je geretourneerde pakket hebben ontvangen, verwerken we het zo snel mogelijk. Wanneer we je retour hebben verwerkt, word je per e-mail op de hoogte gebracht. Het bedrag van de geretourneerde artikelen wordt teruggestort op je rekening met de oorspronkelijke betaalmethode. Houd er daarom rekening mee dat het 2-30 dagen kan duren voordat het bedrag je rekening bereikt, afhankelijk van je kaartaanbieder. Houd er rekening mee dat de verzendkosten voor je retourpakket niet worden terugbetaald.

Late of ontbrekende terugbetalingen? Als je terugbetaling ontbreekt, begin dan met het opnieuw controleren van je bankrekening. Neem vervolgens contact op met je creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat je terugbetaling officieel wordt geplaatst. Neem daarna contact op met je bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geplaatst. Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt je terugbetaling nog steeds niet ontvangen, neem dan contact met ons op via hello@rabenssaloner.com.

Ruilen Helaas kunnen we geen ruilingen aanbieden. Gelukkig is er een eenvoudige oplossing: Als je een andere maat of kleur wilt, of misschien een compleet ander artikel, retourneer dan je artikelen zoals hierboven vermeld en plaats vervolgens een nieuwe bestelling.

HERROEPINGSRECHT

Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen van dit contract af te zien. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de datum waarop jij of een derde partij anders dan de vervoerder en door jou aangewezen de goederen fysiek in bezit krijgt.

In het geval van een contract met betrekking tot meerdere goederen die in één bestelling zijn besteld en afzonderlijk worden geleverd (d.w.z. afzonderlijke leveringen), verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de datum waarop jij of een derde partij anders dan de vervoerder en door jou aangewezen de laatste goederen fysiek in bezit krijgt.

In het geval van een contract met betrekking tot de levering van een goed bestaande uit meerdere partijen of stukken, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de datum waarop jij of een derde partij anders dan de vervoerder en door jou aangewezen de laatste partij of het laatste stuk fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons (zie contactinformatie hieronder) informeren over je beslissing om van het contract af te zien door een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een brief per post, fax of e-mail). Je kunt het standaardformulier voor herroeping hieronder gebruiken, maar het is niet verplicht.

De herroepingstermijn is gehaald als je je kennisgeving van herroeping verstuurt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van herroeping Als je van dit contract afziet, zullen we je alle betalingen die we van je hebben ontvangen met betrekking tot de bestelling waarop het betrekking heeft, terugbetalen zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop we op de hoogte zijn gebracht van je beslissing om van dit contract af te zien. We zullen een dergelijke terugbetaling uitvoeren met hetzelfde betaalmiddel als je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er geen kosten voor je voortvloeien uit een dergelijke terugbetaling.

We behouden de terugbetaling totdat we de goederen hebben ontvangen of je bewijs hebt geleverd dat je de goederen hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat het eerst is.

Je moet de directe kosten van het retourneren van de goederen dragen.

Je moet de goederen zonder onnodige vertraging terugsturen of aan ons overhandigen en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop je ons je herroeping van dit contract hebt meegedeeld. De deadline is gehaald als je de goederen terugstuurt voordat de periode van 14 dagen is verstreken. We raden je aan om je ontvangstbewijs te bewaren als bewijs van verzending van het pakket.

Je bent aansprakelijk voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van de behandeling van de goederen anders dan wat nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

Niet-conforme, defecte en onjuiste goederen Als je goederen niet-conform, defect zijn of we de verkeerde goederen hebben geleverd, neem dan contact op met onze klantenservice. Als je de non-conformiteit of onjuiste goederen bij levering opmerkt, moet je weigeren de goederen te ontvangen.

In het geval van niet-conforme, defecte of onjuiste goederen kun je kiezen tussen de volgende opties:

  • Retourneer de goederen en ontvang een terugbetaling van de aankoopprijs en alle leveringskosten wanneer onze klantenservice de geretourneerde goederen heeft verwerkt
  • Retourneer de goederen en ontvang vergelijkbare goederen wanneer onze klantenservice de geretourneerde goederen heeft verwerkt, op voorwaarde dat we een equivalent kunnen leveren
  • Bewaar de goederen en vraag om een evenredige verlaging van de aankoopprijs

Bij contact met de klantenservice wordt je gevraagd om het ordernummer, mogelijk het goederen-/artikelnummer, op te geven en te beschrijven/bewijzen wat er mis is met de goederen enz.

Je bent niet verantwoordelijk voor kosten in verband met de retourzending van niet-conforme, defecte of onjuiste goederen. We zullen de aankoopprijs en natuurlijk de leveringskosten terugbetalen zodra we de goederen hebben ontvangen, tenzij je ervoor kiest om nieuwe goederen te ontvangen ter vervanging van de oorspronkelijke goederen.

OVERIGE VOORWAARDEN

Prijzen Alle vermelde prijzen van goederen, leveringskosten en andere uitgaven zijn inclusief belastingen, BTW en heffingen.

Kosten met betrekking tot de levering en vracht kunnen variëren en worden afzonderlijk aan elke bestelling toegevoegd. Alle toepasselijke invoerrechten, inklaringskosten, makelaarskosten, lokale verkoopbelastingen of andere extra kosten zijn de verantwoordelijkheid van de klant en moeten door de klant worden betaald bij ontvangst van de zending. We behouden ons het recht voor om belastingwijzigingen, prijs- en typefouten, enz. aan te passen.

Bijwerken van de webshop We doen ons best om de webshop bij te werken en ervoor te zorgen dat prijzen, aanbiedingen, beschrijvingen en andere informatie over de goederen correct zijn. Echter, spelfouten, prijsfouten, aanbiedingen, beschrijvingen en andere informatie over de producten kunnen voorkomen, en soms ontdekken we dat de prijs voor een artikel onjuist is weergegeven.

Overmacht We zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen of het niet nakomen van onze verplichtingen onder de Algemene Voorwaarden als de vertraging of het falen wordt veroorzaakt door gebeurtenissen buiten onze redelijke controle.

De volledigheid van het contract Deze Algemene Voorwaarden vormen de volledige voorwaarden van het contract tussen ons.

Ongeldigheid Als een of meer van de bepalingen in de Algemene Voorwaarden volledig of gedeeltelijk ongeldig worden verklaard, blijven de overige bepalingen van toepassing.

Overdracht We zijn gerechtigd om onze rechten en verplichtingen onder het contract met jou aan derden over te dragen. De standaard van de service die je ontvangt zal niet worden aangetast door de overdracht. We zullen je op de hoogte stellen van een dergelijke mogelijke overdracht. Door deze voorwaarden te accepteren, stem je in met een dergelijke toekomstige overdracht. Tegelijkertijd stem je ermee in dat vanaf het moment dat we je op de hoogte hebben gesteld van de overdracht, je rechten alleen kunnen worden geclaimd tegen de betreffende derde partij.

Privacybeleid We behandelen je persoonlijke gegevens vertrouwelijk