Retourneren en ruilen
Wil je retourneren?
Als consument heb je 14 dagen herroepingsrecht als je bij ons winkelt. Dit geldt zowel voor artikelen met de volle prijs als voor artikelen in de uitverkoop.
Hoe retourneren?
Denemarken: Om het je gemakkelijk te maken, voegen we een retourlabel toe aan alle Deense bestellingen. Plak het bijgevoegde label op het pakket en lever het in bij je dichtstbijzijnde PakkeShop. De retourkosten van 39 DKK worden automatisch in mindering gebracht wanneer wij je aankoop terugbetalen.
Als je retourzending een klacht betreft, neem dan contact op met onze klantenservice via hello@rabenssaloner.com voor instructies.
Alle andere markten: Je bent verantwoordelijk voor het betalen van de retourzending. Retourkosten worden niet terugbetaald. We raden aan je ontvangstbewijs te bewaren als bewijs dat je het pakket hebt verzonden. Let op: Gebruik geen pakketwinkel/afhaaloplossing - op deze manier kunnen we het niet accepteren. Voor informatie over gratis verzending en verzendkosten, klik hier.
Stuur het retourpakket naar:
Systeemtransport
t.a.v. Rabens Saloner
Kumlehusvej 1
4000 Roskilde
Denemarken
We verwijzen ook naar de specifieke terugbetalingspagina.
Wanneer wordt je retourzending niet goedgekeurd?
- Als je de goederen te laat retourneert in overeenstemming met onze voorwaarden.
Terugbetaling
Zodra we je geretourneerde pakket hebben ontvangen, verwerken we het zo snel mogelijk. Zodra wij de retourzending hebben verwerkt, ontvang je hiervan per e-mail bericht. Het bedrag van de geretourneerde goederen wordt via de oorspronkelijke betaalmethode teruggestort op je rekening. Houd er rekening mee dat het 2 tot 30 dagen kan duren voordat het bedrag op je rekening verschijnt, afhankelijk van je kaartaanbieder.
Vertraagde of ontbrekende terugbetalingen?
Als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw. Neem vervolgens contact op met je creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat je terugbetaling officieel is. Neem daarna contact op met je bank. Er is vaak een bepaalde verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt. Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds geen terugbetaling ontvangen, neem dan contact met ons op via hello@rabenssaloner.com.
Ruilen voor iets anders?
Helaas kunnen we geen ruilingen aanbieden. Gelukkig is er een makkelijke oplossing: wil je een andere maat of kleur, of misschien wel een heel ander artikel, retourneer dan eenvoudigweg je artikelen zoals hierboven beschreven en plaats vervolgens een nieuwe bestelling.
Herroepingsrecht
Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van reden je aankoop te annuleren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen vanaf de datum waarop jij of een derde, anders dan de vervoerder, de door jou opgegeven goederen fysiek in bezit krijgt.
In het geval van een aankoop waarbij meerdere artikelen zijn besteld in één bestelling en afzonderlijk geleverd (dat wil zeggen afzonderlijke leveringen), verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de datum waarop jij, de ontvanger of een derde partij, anders dan de door jou aangewezen vervoerder, fysiek in bezit komt van de laatste levering.
Aan de bedenktijd is voldaan als je je retour verzendt voordat de bedenktijd is verstreken. Houd er rekening mee dat je de verzendkosten niet terugkrijgt als je je aankoop of een deel van je aankoop annuleert. Als je weigert je bestelling te accepteren of deze niet ophaalt in de PakkeShop, houd er dan rekening mee dat er nog steeds 39 DKK administratiekosten in rekening worden gebracht wanneer we de bestelling terugbetalen.
Retourneren
Je hebt 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Alle Deense bestellingen zijn voorzien van een gefrankeerd retourlabel. Indien je geen gebruik maakt van dit gefrankeerde retourlabel, dien je zelf te betalen voor het te retourneren pakket. Je bent in ieder geval verantwoordelijk als er schade ontstaat tijdens het transport.
Indien je retourzending een klacht betreft, kun je voor instructies contact opnemen met onze klantenservice via hello@rabenssaloner.com.
Effecten van het herroepingsrecht
Als je spijt hebt van je aankoop, betalen wij je de betaling van de bestelling waarop deze betrekking heeft terug. Als het artikel beschadigd is, brengen wij het bedrag waarvoor je verantwoordelijk bent in mindering. Dit gebeurt zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop we op de hoogte werden gesteld van je beslissing om dit contract te beëindigen. Wij zullen een dergelijke terugbetaling uitvoeren via dezelfde betaalmethode die je voor de eerste transactie hebt gebruikt. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat wij de goederen hebben teruggekregen of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden. Wij raden aan je ontvangstbewijs te bewaren als bewijs dat je het pakket hebt verzonden.
Houd er rekening mee dat je de verzendkosten niet terugkrijgt als je je aankoop of een deel van je aankoop annuleert.
De staat van het artikel wanneer je het retourneert
Indien het artikel waarde verloren heeft en dit komt doordat je het op een andere manier hebt gebruikt dan nodig was om de aard, kenmerken en werking van het artikel vast te stellen, kun je slechts een deel van de aankoopprijs terugkrijgen. Hoeveel je terugkrijgt, hangt af van de commerciële waarde van het artikel, en in sommige gevallen kan dit betekenen dat je alleen de verzendkosten terugkrijgt. Wij raden aan het artikel in de originele verpakking te retourneren.
Klachtrecht
Als de door jou ontvangen goederen defect zijn, een deel van de bestelling ontbreekt of als wij de verkeerde goederen hebben geleverd, neem dan contact op met onze klantenservice via hello@rabenssaloner.com. Je dient de goederen te weigeren als je op het moment van levering non-conformiteit of gebrekkige goederen ontdekt.
Wanneer je als consument bij ons winkelt, zijn de regels van de Aankoopwet van toepassing op de aankoop van goederen. Je hebt 24 maanden lang het recht om een klacht in te dienen. Als je klacht terecht is, betekent dit dat je het artikel kunt laten repareren, vervangen, je geld terug kunt krijgen of korting op de prijs kunt krijgen, afhankelijk van de specifieke situatie.
Je moet binnen een "redelijke tijd" klagen nadat je de fout hebt ontdekt. Indien je binnen twee maanden na ontdekking van de fout een klacht indient, komt de klacht altijd op tijd binnen.
Als de klacht terecht is, vergoeden wij je (redelijke) verzendkosten. Het artikel dient altijd in de juiste verpakking geretourneerd te worden. Vergeet ook niet om een verzendbewijs te ontvangen, zodat wij je de verzendkosten kunnen vergoeden.
Klachtgoederen moeten worden verzonden naar:
Rabens Saloner
t.a.v. Webshop
Rentemestervej 62, baghuset
2400 København NV
Denemarken
Wij accepteren alleen pakketten die rechtstreeks naar het adres worden verzonden. Wij halen geen pakketten op bij PakkeShops.
Voeg een gedetailleerde beschrijving van het probleem toe wanneer je het artikel retourneert.